Esmaspäev, 1. märts 2021
Liiklus Metsloomade kaitseks on Eesti teedele paigaldatud üle 800 reflektori

Metsloomade kaitseks on Eesti teedele paigaldatud üle 800 reflektori
M

Alates aastast 2015 kuni 2019, on metsloomaõnnetuste arv Eesti teedel, igal aastal tõusnud umbkaudu 10 %. Eesti Jahimeeste Seltsi ja If Kindlustuse koostööprojekti käigus loodetakse neid õnnetusi oluliselt vähendada. Esimesi tulemusi näeme juba tänavu kevadel.

Enamik selliseid õnnetusi juhtub hämaras või pimedal ajal, mil loomad rohkem liiguvad. Seetõttu käivitasid Eesti Jahimeeste Selts ja If Kindlustus koostööprojekti, mille käigus on Eestis üles seatud juba rohkem kui 800 valgustõkke reflektorit, mis peaksid ulukeid maanteedelt eemale peletama. Reflektorid on paigaldatud seitsmesse maakonda, kuhu on moodustatud 23 reflektoritega varustatud lõiku.

Võrdlev uuring vajab samas ka alternatiivi, seega märgiti kaardile ka sama pikad ja ohtlikud võrdluslõigud. Seisuga esimene jaanuar 2020, käivitus teaduslik uuring, mis tähendab, et eeltoodud kuupäevast alates, kogutakse kõik antud lõikudel toimuvad kokkupõrked vastavasse andmebaasi. Eeltoodud metoodika väljatöötamise ja teaduslike kokkuvõtete tegemise on enda kanda võtnud Eesti Maaülikooli dotsent Tiit Randveer.


Jahimehed ja kindlustusselts puutuvad õnnetustega kokku iga päev

Eesti Jahimeeste Seltsi presidendi Margus Puusti sõnul puutuvad jahimehed iga päev kokku keskmiselt 12 liiklusõnnetusega, mille puhul tuleb teelt kõrvaldada hukkunud suurulukeid või otsida vigastada saanud loomi.

„Kaasaegse jahinduse eesmärkide hulgas on tähtsal kohal ka metsloomade eest hoolitsemine ning püüd vähendada ulukite vigastamise ja hukkumise võimalusi maanteedel. Nüüd käivitatud uuringus kasutame selleks samasuguseid valgustõkke reflektoreid, mida Euroopas ning USA-s ja Kanadas on juba varem paigaldatud. Kolme aastaga peaksime saama oluliselt selgemaks, kui palju neist Eesti tingimustes kasu on,“ selgitas Puust.

reflektorValgustõkke reflektorite projekti hindas kõrgelt ka Euroopas pea 7 miljonit jahimeest esindav katus- organisatsioon FACE, mille juures töötav keskkonnahoiu komisjon nimetas eestlaste algatuse Euroopa 2020. aasta novembri parimaks projektiks. Läinud aastal hinnati tunnustuse vääriliseks ühtekokku 5 erineva sisuga mastaapset algatust.

If Kindlustuse juhatuse liikme Tiit Kolde sõnul otsustas kindlustusselts selles projektis kaasa lüüa, sest kindlustuses puututakse selliste õnnetuste tagajärgedega kokku iga päev.

„Kuna üle Eesti juhtub iga päev rohkem kui kümme sellist õnnetust, on tegemist vägagi tõsise probleemiga. Arvestama peab ka seda, et ligi 80% neist õnnetustest toimub suuremate ulukite, näiteks metskitsede ja põtradega. Päris tihti lõpeb niisugune õnnetus looma surmaga, kuid ka autojuhid on saanud sellistes õnnetustes tõsiseid vigastusi või kaotanud elu,“ lisas Kolde.

Testlõigud on üles seatud ja uuringuga tehti algust

Detsembri lõpul varustati reflektoritega viimased kaks lõiku Pärnumaal. Üks testlõik lisandus Are ja Halinga valla vahel olevale Tallinna-Pärnu maanteele ja teine Pärnu-Lihula vahele.

1. jaanuarist alanud teaduslikus uuringus on vaatluse all 23 testlõiku, mis paiknevad seitsmes maakonnas. Uuringusse on kaasatud eri tüüpi reflektorid, et selgitada välja, kas ja millisel määral need Eestis toimivad.

Reflektorite paigaldamise maanteepiirde postidele kooskõlastas Maanteeamet, kes koostöös kohalike jahimeestega vajaduse korral ka vigastatud postid ja reflektorid välja vahetab.

Allikasif.ee

Enim vaadatud

Sul on materjali, mida soovid jagada

Võta meiega ühendust

Mittepeatumised

Arhiivist

Traagiline liiklusõnnetus Tallinn-Tartu maanteel

Traagiline liiklusõnnetus toimus Tallinn-Tartu maantee 27. kilomeetril, kus eessõitvale ja vasakpöördeks pidurdanud veomasinale sõitis tagant otsa sõiduauto Mazda.Sõiduautole sõitis omakorda otsa selle taga liikunud...

Purjus ja kiirusega 228 km/h põgenenud juhil tuli aru pähe

Pärast suurtel kiirustel polisei eest ärasõitmise katset tuli purjus autojuhil siiski mõistus pähe ja ta otsusta Tallinnasse jõudes peatuda. Autos olnud seltskonnale ei olnud...

Opeli salong värvus peale laupkokkupõrget punaseks

See liiklusõnnetus toimus kõige tihedamas liikluskeerises otse Kadrioru keskuse ees. Siin sattusid vastakuti Opel Astra ning Mercedes-Benz.Et tegu oli laupkokkupõrkega, said mõlemad autod sel...

Kas suunatuld tasub näidata

Lühikene vastus on, et tasub. Annab teistele sinu kavatsustest teada ja hoiab aega kokku, kui juhtumisi otsustad politsei silme eest suunatule näitamisest loobuda.Meeldetuletus Liiklusseadusest.Juht...

Päästeameti sõiduk rammis õppesõiduautot

Peast segi pööranud taevataat nuhtles sõnakuulmatut maarahvast ootamatu lumega, mis viis meeletu hulga liiklusõnnetuste, nii Tallinnas kui Harjumaal.See kolmikavarii leidis aset Tallinnas Mooni ja...

Politsei silme ees vales kohas vasakule

Kui ikka pöörata vaja, siis ei sega seda ka mõne meetri kaugusel seisev politseiauto. Politseiauto pardakaamera video ühest keelatud vasakpöördest.

Traagiline liiklusõnnetus Tallinn-Tartu maanteel

Traagiline liiklusõnnetus toimus Tallinn-Tartu maantee 27. kilomeetril, kus eessõitvale ja vasakpöördeks pidurdanud veomasinale sõitis tagant otsa sõiduauto Mazda.Sõiduautole sõitis omakorda otsa selle taga liikunud...

Tallinna südalinnas põrkasid kokku kaks reisibussi

Leidis see aset Tallinnas Otsa tänava ja Pärnu maantee ristmikul. Draamateatri juures. Nimelt sõitis seal ühesuunaliselt Otsa tänavalt välja Ukraina turismibuss, mille juht ilmselt ei...

Rong viis bmw kapoti minema

BMW juht läks Balti jaama turule ja leidis oma autole parkimiskoha raudtee vahetus läheduses. Paraku ei arvestanud mees rongi laiusega ja nii üks diiselvedur...

Keila-Joa teel sõitis buss libedaga teelt välja

Nüüd üks liiklusõnnetus 2004. aasta viimasest päevast, kus buss Keila-Joa teel libedaga teelt välja sõitis.Bussis oli õnnetuse ajal kolmkümmend reisijat, kes peaks neid teid...

Sul on materjali, mida soovid jagada

Võta meiega ühendust