Uus Haabersti ringristmik on projekteeritud piisava varuga

Aastal 2017 algasid suured ehitustööd Haabersti ringristmikul. Sellele ringristmikule on pandud väga palju lootusi, mis peaks lahendama suure osa Tallinna linna liiklusprobleemidest.

Kas ja millist mõju see Tallinna liiklusele avaldab?

Dago Antov, TTÜ professor:

„Kui Haabersti ringristmiku ümberehitamisega alustati, siis üks peamisi rajamise või ümberehitamise põhjuseid oli liiklusohutus. Vähemalt kord aastas ilmus kindlasti kuskil ajakirjas või ajalehes selline artikkel, mis ütles, et endiselt on Eesti kõige ohtlikum ristmik Haabersti ringristmik.

Vähemalt kord aastas ilmus kindlasti kuskil ajakirjas või ajalehes selline artikkel, mis ütles, et endiselt on Eesti kõige ohtlikum ristmik Haabersti ringristmik.

Tõepoolest, kui õnnetuste statistikat vaadata, siis neid õnnetusi oli palju. Aga enamasti ei olnud tegemist väga raskete õnnetustega. Ma julgen arvata, et kergemat sorti liiklusõnnetuste probleem ristmikul tõenäoliselt langeb teatud määral aga mitte nulli, kuna ringristmiku skeem jääb sinna alles ja alguses võib see olla väga paljudele liiklejatele üsna võõras.“

-Mis on tavaliselt sellise väikese liiklusõnnetuse põhjus?

„Tihtipeale ei julge me piisavat pikkivahet  hoida, seda seetõttu, et me kardame, et keegi teine juht kasutab häbematult seda ära ja nii tihtipeale ka tegelikult tehakse. See oli üks põhjus. Teine põhjus on, et olemasoleval ringil, mida nüüd ümber ehitatakse, oli  liikluskorraldus vanamoodne ja ridade vahetamine oli küllaltki keeruline.

Pärast seda, kui seal tehti ajutist kanaliseerimst läks olukord tunduvalt paremaks.

Päris selge, et selle uue ristmiku läbilaskvus on nii suur, et sellel ristmikul vähemalt lähiaastatel mingisuguseid olulisi ummikuid ette näha ei ole.

Päris selge, et selle uue ristmiku läbilaskvus on nii suur, et sellel ristmikul vähemalt lähiaastatel mingisuguseid olulisi ummikuid ette näha ei ole.

Aga ma julgen arvata, et tegelikult need ummikud ei jää meile siiski nägemata, nad lihtsalt kanduvad natukene teistesse kohtadesse. Suure tõenäosusega liiklemine läheb oluliselt paremaks nendel inimestel, kes suunduvad linnast välja või kelle sihtkoht on ristmikule suhteliselt lähedal.“

 

Haabersti Liiklussõlme projekteerijaks on K-Projekt. Mis aastal algas Haabersti projekteerimine?

Rein Annusver, K-Projekti juhataja:

„Haabersti liiklussõlmega on üsna pikka aega juba tegutsetud ja esimene suurem Haabersti liiklussõlme projekteerimine algas umbes kahe tuhande teisel aastal. Tookord sai see projekteeritud kolme tasapinnalise ristmikuna, kus Paldiski maantee läks ringristmikust üle ja Ehitajate tee ja Rannamõisa tee olid omavahel ühendatud tunneliga. Nende vahele jäi siis tavaline ringristmik.“

Ühe liiklussõlme projekteerimine viisteist aastat räägib sellest, et tegemist on väga põhjaliku ja läbikaalutud tööga. Mis oli Haabersti liiklussõlme projekteerimise juures üks raskemaid küsimusi, mida tuli lahendada?

„Haabersti liiklussõlm oma olemuselt on üks väga suur ja Tallinna üks kõige olulisemaid liiklussõlmi. Päris täpset vastust ei oska öelda, mitmes ta on aga esimese viie seas kindlasti just autode arvu poolest.

Projekteerides on meil sõidukite hulka võimalik rehkendada ainult teoreetiliste arvutuste teel. Praktikas on ta olnud kogu aeg umbes ja me päris täpselt ei tea, kui palju neid autosid sealt läbi tahab sõita. See ongi kõige keerulisem suurte liiklussõlmede juures, et milline oleks selle liiklussõlme kõige optimaalsem kõige ökonoomsem lahendus. Ja mitte ainult autotranspordile.

Täna on meil ikkagi number üks prioriteet ühistranspordil

Täna on meil ikkagi number üks prioriteet ühistranspordil, järgmisena on kergliiklejad, kes seda ristmikku tahavad ületada. Kolmandaks tulevad üks suuremaid huvigruppe ehk siis autosõitjad.

Esimene kord sellist ristmiku rekonstrueerimise lahendust tegime siis me ei leidnud teist varianti, kui teha kolme tasapinnaline lahendus.

Kui nüüd uuesti tegema hakkasime, siis vahepeal on aeg edasi läinud. Kogemus on juurde  tulnud nii mujal maailmas kui meil. Täna me julgesime siia pakkuda fooridega turboringristmikku. Sellisel kujul seda tehtud ei ole. Antud lahendus tagab selle ristmiku väga suure läbilaskvuse.

Kui täna liiklusloenduse järgi oli kuskil neli pool tuhat – viis tuhat autot seal sõitmas, siis meie projekteeritud lahendus peaks suutma siit ristmikult läbi lasta seitse pool – kaheksa tuhat autot, ehk peaaegu kaks korda rohkem kui neid on täna olnud.

Ristmik suudab läbi lasta kõik autod, millised seda ristmiku läbida tahaksid.

Sellest ka meie arvamused, et ristmik suudab läbi lasta kõik autod, millised seda ristmiku läbida tahaksid.

Põhiline liikumise suund, ehk  Õismäe ja Rocca al Mare keskuse vaheline ühendus on viidud eri tasapinnaliseks. Kui  inimene Õismäel tahab minna Saku Suurhalli poole, siis temal autoga kokkupuuteid ei ole. Jala või jalgrattaga on võimalik ristmik läbida ilma autodega kokku puutumata. Jalakäijatel on tehtud kaks päris korraliku tunnelit, Ehitajate tee alt läbi ja Paldiski maantee linnapoolse otsa alt läbi. Teised ristmikud jalakäijate jaoks fooridega lahendatud.“

Viimati lisatud

ATV õnnetuses sai raskelt viga 36-aastane mees

Kell 11:38 teatati, et Lääneranna vallas Oidrema külas paiskus seni teadmata põhjustel ümber ATV. Sõidukit...

Kaasliiklejad aitasid tabada kihutava purjus veokijuhi

15. septembri pärastlõunal teatasid Järvamaal, Tallinna-Tartu-Võru-Luhamaa maanteel liikunud tähelepanelikud kodanikud häirekeskusele kahtlase sõidustiiliga veokist Scania....

Juhtimisõiguseta autojuht saadeti plate peale

Mõned päevad tagasi märkas Liiklusjärelevalvekeskuse patrull sõidukit, mille haagise “saba” ja maapinna vahele väga palju...

Ettevaatust – uuel Tartu maanteel on tihe põdraliiklus

Augusti keskpaigas avatud uuel Kose–Võõbu teelõigul võib tihti kohata metsloomi, millest annavad sõidukijuhtidele märku ja...

Milleks meile foorid?

Viimasel ajal on Liikluskaamerale saadetud päris mitemeid videoid kus juhid fooridest just üleliia ei arva....

Politsei nina ees punasega üle ristmiku

Loodetud ajavõit annab tihtilugu otse vastupidise tulemuse. Eriti kui valida kiirustamiseks koht kus politsei sul...

Pilk Politseikroonika arhiivi

Liikluskaamera

Pidurid kaotanud mersu paiskus trammiteele külili

Üks video aastast 2003.Liiklusõnnetus leidis aset Tallinnas Kopli tänaval, kuhu kõrvalteelt kihutas suurel kiirusel väikebuss. Õnnetuskohale saabunud politseinikud tegid kindlaks, et väikebussijuht õnnetuse hetkel...
Liikluskaamera

Audi paiskus peale liiklusõnnetust järsakust alla

Laagna teel Härma silla juures põrkasid omavahel kokku Mitsubishi ja Audi. Üks autodest paiskus peale liiklusõnnetust Laagna tee järsakust alla. Et selles olnud inimestele...
Liiklusõnnetus toimusTallinn-Tartu maanteel 2002

Traagiline liiklusõnnetus Tallinn-Tartu maanteel

Traagiline liiklusõnnetus toimus Tallinn-Tartu maantee 27. kilomeetril, kus eessõitvale ja vasakpöördeks pidurdanud veomasinale sõitis tagant otsa sõiduauto Mazda.Sõiduautole sõitis omakorda otsa selle taga liikunud...

Opeli salong värvus peale laupkokkupõrget punaseks

See liiklusõnnetus toimus kõige tihedamas liikluskeerises otse Kadrioru keskuse ees. Siin sattusid vastakuti Opel Astra ning Mercedes-Benz.Et tegu oli laupkokkupõrkega, said mõlemad autod sel...

Sajandivahetuse autovaraste tööriistad

Üks video eelmise sajandi lõpust. Kinni peetud autovarastelt saadi kätte mitmeid esemeid, mis võõra auto omastamise tunduvalt lihtsamaks tegid. Kindlasti oli kasutusel ka juba...

82-aastane vanahärra keeras auto katusele

Liiklusõnnetus toimus Tallinnas Harku järve ääres, kus oma Toyota Corollaga sõitis teelt välja 1919. aastal sündinud meeskodanik.Härra Oliver tulnud veteranide kokkutulekult, kus sõjamehed lahingulugude...

ATV õnnetuses sai raskelt viga 36-aastane mees

Kell 11:38 teatati, et Lääneranna vallas Oidrema külas paiskus seni teadmata põhjustel ümber ATV. Sõidukit juhtinud 36-aastane...

Juhtimisõiguseta autojuht saadeti plate peale

Mõned päevad tagasi märkas Liiklusjärelevalvekeskuse patrull sõidukit, mille haagise “saba” ja maapinna vahele väga palju ruumi ei...

Eilne päev liikluses 18.09.2020

Liikluskaamera
Eelmise ööpäeva jooksul tabati 11 alkoholi tarvitanud mootorsõiduki juhti. Liiklusõnnetused17.09.2020 kell 08.32 toimus liiklusõnnetus Tallinnas Toompuiestee 37 juures,...

Eilne päev liikluses 17.09.2020

Liikluskaamera
Eelmise ööpäeva jooksul tabati 12 alkoholi tarvitanud mootorsõiduki juhti. Liiklusõnnetused16.09.2020 kell 08.16 toimus liiklusõnnetus Tallinnas Mustamäe tee 51 juures, kus...

Elektritõukerattur sõitis otsa 4-aastasele lapsele

Eile kella 19 ajal sõitis Mustamäel 4-aastasele lapsele otsa elektritõukerattur, laps viidi haiglasse.Alles paar päeva tagasi...