Kolmapäev, 28. oktoober 2020
Liiklus Haagiste kasutamise meelespea

Haagiste kasutamise meelespea
H

Liiklusjärelevalvekeskus selgitab, kuidas on turvaline ja õige järelhaagist kasutada.

Haagiste kohta liigub üksjagu “külalegende”. Arvatakse, et kui BE kategooriat ei ole, siis võib autole järgi panna vaid kerghaagise (750 kg), või kui haagis on tühi, siis võib vedada ka 2700 kg haagist, kui haagise tühimassi ja auto massi summa jääb alla 3500 kg jne.

👉 Arvestatakse vedava sõiduki ja haagise tehnilisse passi kantud täismassi. See peab jääma juhiloale kantud kategooria kirjelduse piiresse. Kas haagis on koormatud või mitte, ei mängi rolli.

👉 Kui juhil on olemas BE kategooria ja sõidukile on lubatud järgi ühendada piduritega haagis täismassiga kuni 1500 kg ja juht kasutab haagist, mille täismass on 2700 kg, siis haagise tegelik mass ei tohi ületada haagise suurimat massi, mis on veduki registreerimisel määratud.

👉 C ja D kategooria mootorsõidukijuht, kui tal puudub E kategooria, tohib nimetatud sõidukite järgi ühendada vaid kerghaagise ( kuni 750 kg).

👉 Ettevaatust korvtõstuki laenutamisel! Paljud korvtõstukid on toodetud haagistena ja kuuluvad registreerimisele. Ekslik on arvamus, et kui korvtõstuk ei ole registreeritud ja sellele on paigaldatud 25 km/h kiirusepiirangu tunnusmärk, siis on tegemist pukseeritava seadeldisega ja BE kategooria juhtimisõigust ei ole vaja. Seda, kas tegemist on pukseeritava seadeldise või haagisega, ei otsusta mitte korvtõstuki omanik, vaid valmistajatehas.

👉 Haagis, mille täismass on üle 750 kg, kuid ei ületa 3500 peab 1. detsembrist kuni 1. märtsini kasutama talverehve (M+S, MS, M.S. või M&S tähistusega). Kerghaagisel talverehvide kasutamise kohustust ei ole.

👉 Kood 96 – Annab õiguse juhtida autotongi täismassiga kuni 4250 kg. Autokooli läbimine ei ole vajalik, Maanteeametis on vaja sooritada sõidueksam ja juhiloale kantakse kood 96.

Seda, millised on sõiduki või haagise täismassid, saab juhul kui registreerimistunnistust ei ole käepärast, vaadata ka Maanteeameti e-teenindusest- https://eteenindus.mnt.ee/public/soidukTaustakontroll.jsf

Enim vaadatud

Sul on materjali, mida soovid jagada

Võta meiega ühendust

Mittepeatumised

Arhiivist

Lennusalga helikopter päästis Mazda jääaugust

Seltskond otsustas minna jääle auto omadusi proovima, kuid sula ilm oli jää paksusele sedavõrd halvasti mõjunud, et jää autot kanda ei suutnud ja see...

Väljakutsele sõitnud 3,2‰ joobes konstaabel tegi avarii

Nüüd ühe politsei jaoks äärmiselt ebameeldiva loo juurde. Nimelt tegi Harju politseiprefektuuris töötav konstaabel ametiautoga Suzuki Vitara avarii, sõites teelt välja Vääna-Jõesuu kandis.Politseiniku näovigastused...

“Võtmevaba” autoga tasub olla hoolas

Võtmevaba sisenemise ja käivituse süsteem on autodes üha levinum. Paljud autovargad keskenduvad just võtmeta sisenemist võimaldatavatele sõidukitele.Näitena üks vanem video, kuidas tegutsetakse.Võtmeta süsteemiga auto...

Tallinnas põrkasid kokku kaks mootorratast

Põhja prefektuuri kinnitusel vajasid haiglaravi nii esimese sõiduki juht, 57-aastane mees kui ka teist mootorratast juhtinud 59-aastane mees ning kaasreisija, 58-aastane naine. https://pagead2.googlesyndication.com/pagead/show_companion_ad.jsMõlemad õnnetusse sattunud...

Keila-Joa teel sõitis buss libedaga teelt välja

Nüüd üks liiklusõnnetus 2004. aasta viimasest päevast, kus buss Keila-Joa teel libedaga teelt välja sõitis.Bussis oli õnnetuse ajal kolmkümmend reisijat, kes peaks neid teid...

Lennuk maandus Pirita rannas

Aastal 2003 juhtus Tallinnas õnnetus millesarnast siin vist varem olnud ei olegi, nimelt prantsatas Pirita supelranda maha väikelennuk. Eesti kerglennunduskompaniile Tango Lima Lima kuuluv väikelennuk...

Korra üle õla vaadanud juht põrutas vastu posti

Tallinnas Pirita teel sõitis vastu laternaposti punane Volkswagen Golf.Kui liikluspolitsei avariigrupp kohale jõudis, ei olnud neil esialgset pilti vaadates võimalik arugi saada, mis seal...

Sajandivahetuse autovaraste tööriistad

Üks video eelmise sajandi lõpust. Kinni peetud autovarastelt saadi kätte mitmeid esemeid, mis võõra auto omastamise tunduvalt lihtsamaks tegid. Kindlasti oli kasutusel ka juba...

Sul on materjali, mida soovid jagada

Võta meiega ühendust