Reede, 26. veebruar 2021
Liiklus Asulaväravad ei mõjunud alati soovitult

Asulaväravad ei mõjunud alati soovitult
A

Maanteeamet soovis hinnata erinevate liiklustehniliste lahenduste mõju sõidukiiruste valikule asulasse sisenemisel. Selleks muudeti 2019. ja 2020. aastal kahe asula – Kaarepere ja Väike-Maarja – alguse tähistust.

Projekti käigus loodi neli erinevat asula alguse tähistamise lahendust, et kindlaks teha, kas sellised kiirmeetmed muudavad asula alguse sõidukijuhtide jaoks arusaadavamaks. Lisaks mõõdeti nende mõju sõidukijuhtide kiiruse valikule enne lahenduse kasutamist ja selle järgselt.

Asula alguse täiendaval tähistamisel oli teatud asukohtades mõju sõidukijuhtide kiiruse valikule. Mõõtmised näitasid, et ühel juhul aitas täiendav tähistus alandada sõidukiiruseid 10%, aga teisel sõidukiirused hoopis tõusid. Kahel juhul püsisid kiirused võrreldes varasemaga samal tasemel, seda nii kohas, kus kasutati kõige rohkem uusi tähistamise vahendeid, aga ka kohas, kus kasutati kõige vähem uusi tähistamise elemente.

„Pole kahtlust, et sõidukijuhid ei teaks, mis on suurim lubatud sõidukiirus asulas. Kahjuks joonistub kõikide kasutatud lahenduste puhul ilmekalt välja juhtide harjumus ületada lubatud sõidukiirust +10km/h,“ nentis Maanteeameti liikluskorralduse ekspert Erik Vahemäe. „Isegi kui on rakendatud meetmeid keskkonna kujundamisel ning sõidukijuhil ei saaks olla enam vabandust, et ta ei märganud asula algust või on selle läbimine suuremal kiirusel isegi ebamugavamaks tehtud, siis sellest hoolimata kiiruse ületamisest ei loobuta.“

Positiivsena saab välja tuua liiklustehniliste elementide vastupidavust ekspluatatsioonile ja klimaatilistele eripäradele ning vähest hooldusvajadust.

Asula alguste täiendava tähistuse objektid jäävad vaatluse alla ka edaspidi kuni suurema ümberehituseni. Nende realiseerumiseni hinnatakse rakendatud kiirmeetmete täiendamise või muutmise võimalusi tagamaks turvaline, toimiv ning säästlik liikluskeskkond.

Allikasmnt

Enim vaadatud

Sul on materjali, mida soovid jagada

Võta meiega ühendust

Mittepeatumised

Arhiivist

Rong viis bmw kapoti minema

BMW juht läks Balti jaama turule ja leidis oma autole parkimiskoha raudtee vahetus läheduses. Paraku ei arvestanud mees rongi laiusega ja nii üks diiselvedur...

Väljakutsele sõitnud 3,2‰ joobes konstaabel tegi avarii

Nüüd ühe politsei jaoks äärmiselt ebameeldiva loo juurde. Nimelt tegi Harju politseiprefektuuris töötav konstaabel ametiautoga Suzuki Vitara avarii, sõites teelt välja Vääna-Jõesuu kandis.Politseiniku näovigastused...

Lennusalga helikopter päästis Mazda jääaugust

Seltskond otsustas minna jääle auto omadusi proovima, kuid sula ilm oli jää paksusele sedavõrd halvasti mõjunud, et jää autot kanda ei suutnud ja see...

82-aastane vanahärra keeras auto katusele

Liiklusõnnetus toimus Tallinnas Harku järve ääres, kus oma Toyota Corollaga sõitis teelt välja 1919. aastal sündinud meeskodanik.Härra Oliver tulnud veteranide kokkutulekult, kus sõjamehed lahingulugude...

Opeli salong värvus peale laupkokkupõrget punaseks

See liiklusõnnetus toimus kõige tihedamas liikluskeerises otse Kadrioru keskuse ees. Siin sattusid vastakuti Opel Astra ning Mercedes-Benz.Et tegu oli laupkokkupõrkega, said mõlemad autod sel...

Pidurid kaotanud mersu paiskus trammiteele külili

Üks video aastast 2003.Liiklusõnnetus leidis aset Tallinnas Kopli tänaval, kuhu kõrvalteelt kihutas suurel kiirusel väikebuss. Õnnetuskohale saabunud politseinikud tegid kindlaks, et väikebussijuht õnnetuse hetkel...

Sul on materjali, mida soovid jagada

Võta meiega ühendust