TeisipÀev, 9. mÀrts 2021
Liiklus ElektritÔukeratastega Ônnetused on kolmekordistunud

ElektritÔukeratastega Ônnetused on kolmekordistunud
E

VÔrreldes eelmise aastaga on elektritÔukeratastega toimunud liiklusÔnnetuste arv kolmekordistunud. Kui mullu oli viis Ônnetust, siis tÀnavu kaheksa kuuga on juhtunud juba 14 inimkannatustega Ônnetust, selgus Politsei- ja Piirivalveameti statistikast. Kindlustusseltsid nÀevad elektritÔukeratastega seotud Ônnetuste kasvu nii liikluskindlustuse kui Ônnetusjuhtumikindlustuse praktikast.

Liikluskindlustuse fondi kahjuennetuse juhi Ülli Reimetsa hinnangul juhtuvad elektritĂ”ukeratastega Ă”nnetused peamiselt siis, kui kiirus on liiga suur vĂ”i ei arvestata teistega.

„Ohutuks liiklemiseks on kolm pĂ”hireeglit: elektritĂ”ukerattal vĂ”ib sĂ”ita ainult ĂŒks inimene, kiiver on kohustuslik kuni 16-aastastele ning jalakĂ€ijate lĂ€heduses ja sĂ”iduteed ĂŒletades tuleb hoog maha vĂ”tta, et vĂ€ltida Ă”nnetusi,“ ĂŒtles Reimets.

„Eriti ettevaatlik tuleb olla teed ĂŒletades, sest autoga kokkupĂ”rkel on tĂ”ukeratta juht alati nĂ”rgem pool ja vĂ”ib saada raskeid vigastusi,“ rĂ”hutas Reimets.

PZU kindlustuse sĂ”idukikahjude grupi juhi Jaanus Tanne sĂ”nul on tĂ€navu ĂŒks Ă”nnetus elektritĂ”ukeratturiga lĂ”ppenud kahjuks surmaga. „Suvel juhtus Tartus liiklusĂ”nnetus, milles hukkus kaubikuga kokku pĂ”rganud mees elektritĂ”ukerattal. Ta ei kandnud kiivrit, mis oleks vĂ”inud pÀÀsta tema elu,“ ĂŒtles Tanne.

„Muret teeb, et ĂŒha rohkem Ă”nnetusi juhtub lastega. Igal hommikul on nĂ€ha ilma kiivrita lapsi, kes elektritĂ”ukeratastega kooli kihutavad. Lapsevanemad, Ă€rge laske oma lapsi ilma kiivrita liiklusesse ja rÀÀkige kodus ohutust liiklemisest, et pÀÀsta neid kohutavatest vigastustest,“ rĂ”hutas Tanne.

Politsei- ja Piirivalveameti statistika kohaselt juhtub ka tavaliste tĂ”ukeratastega ĂŒha rohkem Ă”nnetusi. Kui 2018. aastal oli neid ĂŒks, siis 2019. aastal 13 ja tĂ€navu kaheksa kuuga on juhtunud ka juba 13 Ă”nnetust tĂ”ukeratturiga.

ERGO kahjukĂ€sitlusvaldkonna juhi Caterina Lepvaltsi sĂ”nul on tĂ”ukerattalt kukkudes kĂ”ige sagedasemad vigastused lahtine haav, nihestus ja luumurd. „NĂ€iteks ĂŒks 9-aastane laps kukkus suvel tĂ”ukerattaga, mille tagajĂ€rjeks olid Ă”lavarreluu ja varbaluu murrud. Õnnetusjuhtumikindlustusega sai ta valuraha, paraku tervise paranemine vĂ”ttis kaua aega,“ ĂŒtles Lepvalts.

Õnnetusjuhtumikindlustus kaitseb, kui saate Ă”nnetuses vigastada, pĂŒsiva puude vĂ”i jÀÀte töövĂ”imetuks. TavapĂ€rased Ă”nnetused on traumad nagu luumurd ja venitus. Õnnetuse korral maksab kindlustusandja kannatanule hĂŒvitise.

Liikluskindlustus on kohustuslik kindlustus, mis hĂŒvitab liiklusĂ”nnetuse tagajĂ€rjel tekkinud kahju kannatanu tervisele, sĂ”idukile vĂ”i muule varale.

Eesti Liikluskindlustuse Fond (LKF) on Eesti rohelise kaardi bĂŒroo, liikluskindlustuse garantiifond, liikluskindlustuse registri pidaja ja liikluskindlustuse lepinguta sĂ”idukite sundkindlustaja. LKF hĂŒvitab registreerimata, sundkindlustusega ja tuvastamata jÀÀnud sĂ”idukiga tekitatud kahju. Samuti korraldab LKF liikluskindlustuse vaidluste lahendamist liikluskindlustuse lepitusorgani kaudu.

Enim vaadatud

Sul on materjali, mida soovid jagada

VĂ”ta meiega ĂŒhendust

Mittepeatumised

Arhiivist

Tallinna sĂŒdalinnas pĂ”rkasid kokku kaks reisibussi

Leidis see aset Tallinnas Otsa tĂ€nava ja PĂ€rnu maantee ristmikul. Draamateatri juures. Nimelt sĂ”itis seal ĂŒhesuunaliselt Otsa tĂ€navalt vĂ€lja Ukraina turismibuss, mille juht ilmselt ei...

Audi paiskus peale liiklusÔnnetust jÀrsakust alla

Laagna teel HĂ€rma silla juures pĂ”rkasid omavahel kokku Mitsubishi ja Audi. Üks autodest paiskus peale liiklusĂ”nnetust Laagna tee jĂ€rsakust alla. Et selles olnud inimestele...

Maardu kandis jÀi pÔder auto alla

Üks lugu aastate tagant. Maardu kandis oleks ĂŒhel pĂ”dral peaaegu lĂ€inud Ă”nneks ĂŒle tee saada, kui tema tee ei oleks ristunud ĂŒhe Ćœiguli omaga....

Pedaalid segi ajanud naine sÔitis poeukse maha

NĂ€dalavahetusel said politseinikud vĂ€ljakutse Vironia kaubanduskeskuse juurde kus ĂŒks naine oli sĂ”na otseses mĂ”ttes autoga ostukeskuse uksest sisse sĂ”itnud. Kohapealne vaatepilt meenutas rahvapidu, kuna sĂŒndmust...

Keila-Joa teel sÔitis buss libedaga teelt vÀlja

NĂŒĂŒd ĂŒks liiklusĂ”nnetus 2004. aasta viimasest pĂ€evast, kus buss Keila-Joa teel libedaga teelt vĂ€lja sĂ”itis. Bussis oli Ă”nnetuse ajal kolmkĂŒmmend reisijat, kes peaks neid teid...

Parkimiskontrolöri autol torgati rehvid lÀbi

Kes meist ei teaks mÔnda inimest, kes vandudes, teatab, et just hetk tagasi sai parkimistrahvi. Olgu see siis hajameelsusest vÔi sihilikult parkimistasu maksmata jÀtmise...

Aasta 2002 algas plekikolinaga

Aasta 2002 algas SĂ”le Paldiski ristmikul mitme liiklusĂ”nnetusega. Nii mĂ”nigi sĂŒndmus sai alguse enda oskuste ĂŒlehindamisest. MĂ”nel jĂ€id pĂ”hjustajad kohale, teisel jĂ€lle lasid sĂŒĂŒdlased...

Traagiline liiklusÔnnetus Tallinn-Tartu maanteel

Traagiline liiklusÔnnetus toimus Tallinn-Tartu maantee 27. kilomeetril, kus eessÔitvale ja vasakpöördeks pidurdanud veomasinale sÔitis tagant otsa sÔiduauto Mazda. SÔiduautole sÔitis omakorda otsa selle taga liikunud...

Opeli salong vÀrvus peale laupkokkupÔrget punaseks

See liiklusÔnnetus toimus kÔige tihedamas liikluskeerises otse Kadrioru keskuse ees. Siin sattusid vastakuti Opel Astra ning Mercedes-Benz. Et tegu oli laupkokkupÔrkega, said mÔlemad autod sel...

Sajandivahetuse autovaraste tööriistad

Üks video eelmise sajandi lĂ”pust. Kinni peetud autovarastelt saadi kĂ€tte mitmeid esemeid, mis vÔÔra auto omastamise tunduvalt lihtsamaks tegid. Kindlasti oli kasutusel ka juba...

Mees jĂ€i hammastega rooli kĂŒlge kinni

Üks lugu aastate tagant, kus Venemaalt tulnud mees sĂ”itis LasnamĂ€el vastu puud. Kuna mees turvavööd ei kasutanud lendas ta hammastega vastu rooli nii Ă”nnetult,...

Sul on materjali, mida soovid jagada

VĂ”ta meiega ĂŒhendust