Neljapäev, 24. september 2020
Liiklus Elektritõukeratastega õnnetused on kolmekordistunud

Elektritõukeratastega õnnetused on kolmekordistunud
E

Võrreldes eelmise aastaga on elektritõukeratastega toimunud liiklusõnnetuste arv kolmekordistunud. Kui mullu oli viis õnnetust, siis tänavu kaheksa kuuga on juhtunud juba 14 inimkannatustega õnnetust, selgus Politsei- ja Piirivalveameti statistikast. Kindlustusseltsid näevad elektritõukeratastega seotud õnnetuste kasvu nii liikluskindlustuse kui õnnetusjuhtumikindlustuse praktikast.

Liikluskindlustuse fondi kahjuennetuse juhi Ülli Reimetsa hinnangul juhtuvad elektritõukeratastega õnnetused peamiselt siis, kui kiirus on liiga suur või ei arvestata teistega.

„Ohutuks liiklemiseks on kolm põhireeglit: elektritõukerattal võib sõita ainult üks inimene, kiiver on kohustuslik kuni 16-aastastele ning jalakäijate läheduses ja sõiduteed ületades tuleb hoog maha võtta, et vältida õnnetusi,“ ütles Reimets.

„Eriti ettevaatlik tuleb olla teed ületades, sest autoga kokkupõrkel on tõukeratta juht alati nõrgem pool ja võib saada raskeid vigastusi,“ rõhutas Reimets.

PZU kindlustuse sõidukikahjude grupi juhi Jaanus Tanne sõnul on tänavu üks õnnetus elektritõukeratturiga lõppenud kahjuks surmaga. „Suvel juhtus Tartus liiklusõnnetus, milles hukkus kaubikuga kokku põrganud mees elektritõukerattal. Ta ei kandnud kiivrit, mis oleks võinud päästa tema elu,“ ütles Tanne.

„Muret teeb, et üha rohkem õnnetusi juhtub lastega. Igal hommikul on näha ilma kiivrita lapsi, kes elektritõukeratastega kooli kihutavad. Lapsevanemad, ärge laske oma lapsi ilma kiivrita liiklusesse ja rääkige kodus ohutust liiklemisest, et päästa neid kohutavatest vigastustest,“ rõhutas Tanne.

Politsei- ja Piirivalveameti statistika kohaselt juhtub ka tavaliste tõukeratastega üha rohkem õnnetusi. Kui 2018. aastal oli neid üks, siis 2019. aastal 13 ja tänavu kaheksa kuuga on juhtunud ka juba 13 õnnetust tõukeratturiga.

ERGO kahjukäsitlusvaldkonna juhi Caterina Lepvaltsi sõnul on tõukerattalt kukkudes kõige sagedasemad vigastused lahtine haav, nihestus ja luumurd. „Näiteks üks 9-aastane laps kukkus suvel tõukerattaga, mille tagajärjeks olid õlavarreluu ja varbaluu murrud. Õnnetusjuhtumikindlustusega sai ta valuraha, paraku tervise paranemine võttis kaua aega,“ ütles Lepvalts.

Õnnetusjuhtumikindlustus kaitseb, kui saate õnnetuses vigastada, püsiva puude või jääte töövõimetuks. Tavapärased õnnetused on traumad nagu luumurd ja venitus. Õnnetuse korral maksab kindlustusandja kannatanule hüvitise.

Liikluskindlustus on kohustuslik kindlustus, mis hüvitab liiklusõnnetuse tagajärjel tekkinud kahju kannatanu tervisele, sõidukile või muule varale.

Eesti Liikluskindlustuse Fond (LKF) on Eesti rohelise kaardi büroo, liikluskindlustuse garantiifond, liikluskindlustuse registri pidaja ja liikluskindlustuse lepinguta sõidukite sundkindlustaja. LKF hüvitab registreerimata, sundkindlustusega ja tuvastamata jäänud sõidukiga tekitatud kahju. Samuti korraldab LKF liikluskindlustuse vaidluste lahendamist liikluskindlustuse lepitusorgani kaudu.

Enim vaadatud

Sul on materjali, mida soovid jagada

Võta meiega ühendust

Mittepeatumised

Arhiivist

Honda juht sõitis meelega otsa ohutussaarel olnud inimestele

Pärnu maanteel otsustas üks Honda juht teadmata põhjustel sõit otsa ohutussaarel olnud inimestele. Peale otsasõitu auto põgenes. Sündmus filmitud mais aastal 2002.

Politsei Suzuki lendas peale kokkupõrget külili

Liiklusõnnetus toimus Tallinnas, Keemia ja Mehaanika tänava ristmikul, kus õhtul kella seitsme ajal  sõitis politsei patrullauto Suzuki Vitara otsa peateel liikunud Volkswagen Golfile.Avarii tagajärjel...

Aasta 2002 algas plekikolinaga

Aasta 2002 algas Sõle Paldiski ristmikul mitme liiklusõnnetusega. Nii mõnigi sündmus sai alguse enda oskuste ülehindamisest. Mõnel jäid põhjustajad kohale, teisel jälle lasid süüdlased...

Ettevaatust – uuel Tartu maanteel on tihe põdraliiklus

Augusti keskpaigas avatud uuel Kose–Võõbu teelõigul võib tihti kohata metsloomi, millest annavad sõidukijuhtidele märku ja hoiatavad automaatsed loomatuvastussüsteemid muutteabega liiklusmärkide kaudu.Paraku on olnud juba...

Avarii juhtus otse politseiauto pardakaamera ees

Eile jäi Liiklusjärelevalvekeskuse patrulli kaamerasse Tallinna ringteel juhtunud liiklusõnnetus. Raskeveoki juht ei märganud reastudes kõrvalrajal liikunud sõiduautot ja ei tundnud ka kokkupõrget.Tulemus: veoauto lükkas...

Ă„sja load saanud noormees purustas enda BMW

Möödunud nädala keskpaigas sai häirekeskus äreva teate Balti jaama lähistelt, kui ja Teataja sõnutsi juhtus seal raske liiklusõnnetus, mille tagajärjel mitu inimest ka viga...

Nooruki põgenemise peatasid püstolilasud

2002 aasta suve uueks trendiks tundu olevat lapsest liiklushuligaan igivana keskklassi või väikeauto roolis.Lapsed ei sõitnud Harjumaal ringi mitte ainult Datsunitega, vaid ka klass...

Aasta 2002 algas plekikolinaga

Aasta 2002 algas Sõle Paldiski ristmikul mitme liiklusõnnetusega. Nii mõnigi sündmus sai alguse enda oskuste ülehindamisest. Mõnel jäid põhjustajad kohale, teisel jälle lasid süüdlased...

Mitte kraavis, vaid teelt väljas

Järgneva lugu juhtus Ida-Virumaa märtsis aastal 2000. Nimelt toimus siis nädalal lumemöll, mis raskendas teeolusid just läbi nende raskete teeolude rühiti sihtkohtade suunas. Padaorus oli aga üks mees...

Jõgi “neelas” veoki ja kaks traktorit

Lugu sellest, kuidas raielangule sõit lõppes mitme sõiduki jaoks jões. Intervjuud ja kommentaarid kohapealt. Juhtumi ajal kirjutati aastanumbriks 2000. Veel arhiivilugusid Politseikroonika ajast

Sul on materjali, mida soovid jagada

Võta meiega ühendust