Eestlaste meelestatus helkuri vajalikkuse osas on ülikõrge, kuid tegelikkuses kinnitab pimeda ajal enda rõivale mõne nähtavaks tegeva vahendi alati vaid 67% täiskasvanutest, selgub Maanteeameti poolt 2016. aastal läbi viidud uuringust „Liikumine pimedal ajal.“

Helkuri kandmist peab vajalikuks 96% üle 14-aastastest Eesti elanikest. Sellele vaatamata sai möödunud aastal pimedal ajal ja valgustamata teel surma või vigastada kokku 21 jalakäijat, kellest vaid 4 kandis helkurit. Samas on enda nähtavaks tegemine iga liikleja kohustus.

„Kõige tublimad helkurikandjad on 50–64-aastased naised. Tõeliseks murekohaks on aga 19–34-aastased mehed Tallinnast, kes on igapäevased autosõitjad. Pimedatel õhtutel ja hommikutel on oluline, et me kõik silma paistaksime ja üksteist märkaksime,“ toob välja Maanteeameti ennetustöö osakonna ekspert Gerli Grünberg.

Klassikaline helkur tuleb kinnitada sõidutee poole autotulede kõrgusele, kuid viimastel aastatel on lisandunud palju innovatiivseid lahendusi, mis pakuvad koos klassikalise helkuriga pimedal ajal liikudes tõhusat kaitset. Liiklusohutuse seisukohalt on kõik uudsed lisavahendid enda märgatavuse suurendamiseks väga head. Mõistlik on kanda korraga mitmeid eri funktsiooniga valgustpeegeldavaid tooteid, millest üks peab kindlasti olema sertifitseeritud, kuna muidu ei pruugi olla tagatud jalakäija nähtavus vajalikult kauguselt. Helkurile esitatud nõuetest saab lähemalt lugeda SIIT. Põnevamad valgustpeegeldavad tooted, mis sobivad nii noorele kui vanale, tervisesportlasele kui ka pühapäevajalutajale, on välja toodud SIIN.

 

 

info:mnt.ee

Viimati lisatud

Kui juhid, siis juhi

Kui roolis kõrvaliste asjadega tegeleda võib kergesti sekeldustesse sattuda.

Raske jalaga bemmimees

Bemmimehel jalg liiga raske, auto liiga võimas, oskusi liiga vähe.

Kuidas liigelda – foor reguleeritud ülekäiguraja läheduses

Liiklusjärelevalvekeskuselt on korduvalt küsitud, kas reguleeritud ülekäiguraja läheduses võib foori keelava tulega teha parem/vasakpööret, kui...

Taas üks õpetaja

Eksimine on inimlik, väikebussi juhi käitumine aga .... .  Igatahes võttis väikebussi juht eesmärgiks talle...
Teetööd 2020

Valmis 16,5 miljonit eurot maksnud Rõmeda-Haljala maanteelõik

Eelmise nädala lõpus lõppesid viimased ehitustööd Rõmeda–Haljala teelõigul Tallinna–Narva maanteel.Tallinna–Narva maanteel on Rõmeda-Haljala 2+2 teelõigu...

[ls-abm-banner id=”2012″]

Pilk Politseikroonika arhiivi

Korra üle õla vaadanud juht põrutas vastu posti

Tallinnas Pirita teel sõitis vastu laternaposti punane Volkswagen Golf.Kui liikluspolitsei avariigrupp kohale jõudis, ei olnud neil esialgset pilti vaadates võimalik arugi saada, mis seal...
Liikluskaamera

Pidurid kaotanud mersu paiskus trammiteele külili

Üks video aastast 2003.Liiklusõnnetus leidis aset Tallinnas Kopli tänaval, kuhu kõrvalteelt kihutas suurel kiirusel väikebuss. Õnnetuskohale saabunud politseinikud tegid kindlaks, et väikebussijuht õnnetuse hetkel...
Liikluskaamera

Audi paiskus peale liiklusõnnetust järsakust alla

Laagna teel Härma silla juures põrkasid omavahel kokku Mitsubishi ja Audi. Üks autodest paiskus peale liiklusõnnetust Laagna tee järsakust alla. Et selles olnud inimestele...
Liiklusõnnetus toimusTallinn-Tartu maanteel 2002

Traagiline liiklusõnnetus Tallinn-Tartu maanteel

Traagiline liiklusõnnetus toimus Tallinn-Tartu maantee 27. kilomeetril, kus eessõitvale ja vasakpöördeks pidurdanud veomasinale sõitis tagant otsa sõiduauto Mazda.Sõiduautole sõitis omakorda otsa selle taga liikunud...

Opeli salong värvus peale laupkokkupõrget punaseks

See liiklusõnnetus toimus kõige tihedamas liikluskeerises otse Kadrioru keskuse ees. Siin sattusid vastakuti Opel Astra ning Mercedes-Benz.Et tegu oli laupkokkupõrkega, said mõlemad autod sel...

Sajandivahetuse autovaraste tööriistad

Üks video eelmise sajandi lõpust. Kinni peetud autovarastelt saadi kätte mitmeid esemeid, mis võõra auto omastamise tunduvalt lihtsamaks tegid. Kindlasti oli kasutusel ka juba...

Kuidas liigelda – foor reguleeritud ülekäiguraja läheduses

Liiklusjärelevalvekeskuselt on korduvalt küsitud, kas reguleeritud ülekäiguraja läheduses võib foori keelava tulega teha parem/vasakpööret, kui ülekäigurada on...

Valmis 16,5 miljonit eurot maksnud Rõmeda-Haljala maanteelõik

Teetööd 2020
Eelmise nädala lõpus lõppesid viimased ehitustööd Rõmeda–Haljala teelõigul Tallinna–Narva maanteel.Tallinna–Narva maanteel on Rõmeda-Haljala 2+2 teelõigu ehitus jõudnud...

Lasnamäel hukkus täna vales kohas teed ületanud helkurita jalakäija

Täna kella kuue ajal hommikul teatati Häirekeskusele, et Lasnamäel Raadiku tänaval on jäänud inimene auto alla. Vaatamata...

Homsest maanteedel kiirust 110 km/h enam ei lubata

Fotol on teelõigud, kus jääb kehtima talveks kiirus 100 km/h ja 110 km/h.
Alates homsest, 20. novembrist 2020 tühistatakse Eesti riigiteedel suurima lubatud sõidukiiruse 110 km/h kehtivus.Olulise muudatusena jääb sel...

100 juhti 50 rikkumist

Viljandis viidi paar päeva tagasi läbi suurem reid autojuhtide kontrollimiseks. Tulemuste üle liialt rõõmustada ei saa, kontrolliti...