1.2 C
Tallinn
Pühapäev, 15. detsember 2024

Trenni teinud ratturid sattusid liiklusõnnetusse

Nädala alguses teatati politseile liiklusõnnetusest Tartu vallas Tartu-Jõgeva-Aravete maantee 6. kilomeetril. Õnnetuses viga saanud ratturi esialgsete ütluste järgi tegid nad teiste ratturitega grupis treeningsõitu. Tema kinnitusel liiguti kahekaupa reas, kui ühel hetkel pidurdas nende ees maasturi-tüüpi auto. Kokkupõrke vältimiseks pidurdasid ka jalgratturid, mõned grupi tagaosas olnud ratturid kukkusid.

Jalgratturite väitel lõpetasid nad oma sõidu umbes kella kaheksa paiku õhtu Tartus ning viga saanud mees pöördus edasi traumapunkti vigastust fikseerima. Miks sündmuskohale kohe politseid ei kutsutud on selgitamisel.

Politsei on ühendust saanud ka õnnetuses osalenud autojuhiga. Mehe esialgsete ütluste järgi ei liikunud ratturid kahekaupa reas, vaid olid kobaras grupis ning hõivasid suurema osa parempoolsest sõidureast, mis raskendas oluliselt neist möödasõitu. Soovides juhtida ratturite tähelepanu nendest tekkivale liiklusohule, peatas autojuht masina umbes sadakond meetrit ratturitest eespool ning vestles ühe grupis sõitnuga.  Juhi sõnul ei saanud sel viisil kellelegi olla põhjust äkkpidurduseks.

Politsei alustas juhtunu uurimiseks ning vastuoluliste ütluste kontrollimiseks uurimist, milles kontrollitakse mõlema osapoole ütlusi ning jätkuvalt on oodatud politseiga kontakteeruma ka liiklejad, kes juhtunut pealt nägid.

Lõuna prefektuuri vanemliiklusametniku Janek Sarapuu sõnul saavad probleemid ratturite ja autojuhtide vahel alguse ennekõike sellest, et üksteisega ei arvestata piisavalt. „Suurem osa meist on autojuhid ja paljud armastavad ka jalgrattaga sõita. Paraku ühest rollist teise liikudes kiputakse unustama, kuidas näeb jalgratturi liikluskäitumist autojuht ja vastupidi,“ sõnas Sarapuu. „Küll aga on kindel, et jalgrattaga maanteel sõites peab rattur hoidma end võimalikult paremale poole teeserva takistamata autode liiklemist ja seda tuleb arvestada ka grupis sõites. Jalgratturil ei ole ümber kaitsvat raudboksi, seega jääb ta alati autoga kohtumisel nõrgemaks pooleks.“

Sul on materjali, mida soovid jagada

Võta meiega ühendust

0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x