Liiklusohutuse paranemisest veel rääkida ei saa

2017. aastal toimus 1406 inimkannatanuga liiklusõnnetust, milles sai viga 1725 ja hukkus 48 inimest. Liiklusõnnetuste ning neis viga saanud inimeste arv ei ole märgatavalt vähenenud. Võrreldes 2016. aastaga hukkus 23 liiklejat vähem kui 2017. aastal.

„Hukkunute arvu vähenemine üksi ei näita süsteemset liiklusohutuse paranemist. Liiklusõnnetuste ja neis vigastatute arv ei ole märgatavalt muutunud ning inimeste liikluskäitumine, sõidukipargi vanus ega muud liiklusõnnetuse toimumist või tagajärgi mõjutavad tegurid paranenud. Kahjuks pean võimalikuks, et järgnevatel aastatel tõuseb hukkunute arv taas varasemale tasemele ehk 70 lähedale,“ ütleb Maanteeameti liiklusohutuse osakonna juhataja Erik Ernits.

Ernits usub siiski varasemasse hukkunute arvu languse püsivasse iseloomu: „Positiivsena võib välja tuua, et kui aastal 2015 langes hukkunute arv 78 hukkunu juurest 70 lähedale, siis juba kolmandat aastat järjest algselt kardetud tagasilangust toimunud ei ole.“

PPA juhtivkorrakaitseametniku Sirle Loigo sõnul võib möödunud aastaga suures pildis rahule jääda. „Keegi ei ole õnnelik, et 48 inimese elu katkes ja sajad said vigastada, kuid eelmine aasta oli liikluses siiski meie turvalisim. Nüüd on kõikide ametkondade ja inimeste teha, et me seda arvu enam ei ületaks, vaid iga aasta järjepidevalt kärbime,“ ütles Loigo.

Loigo lisas, et kõige suuremat mõju liiklusele avaldab keskkond. „Olgu selleks tehiskeskkond nagu taristu, ilm, teised liiklejad või politseinikud, kuid keskkonnal on suurim roll. Peame jõudma nii kaugele, et meie keskkond oleks selline, kus mitte ilm, vaid just taristu ja järelevalve muudavad liikluspilti aina turvalisemaks.“

Liiklusohutust analüüsides ei piisa ainult statistilistest andmetest. Seetõttu uurib alates 2017. aastast liiklusõnnetuste põhjuste väljaselgitamise ekspertkomisjon kõiki Eestis toimunud liiklusõnnetusi, milles keegi hukkus või kus sai vigastada viis või enam inimest. Komisjoni eesmärk on välja selgitada ja üldistada asjaolusid, mis mõjutasid liiklusõnnetuste toimumist ja inimeste vigastada saamist. 2017. aastal uuris liiklusõnnetuste uurimiskomisjon 50 liiklusõnnetust.

„Varasemalt suutsime liiklusõnnetuste andmete pinnalt vastata ainult küsimusele, mis juhtus. Tänu liiklusõnnetuste uurimiskomisjoni tööle saame vastuse ka küsimusele, miks juhtus ja sealt edasi, mida teha, et enam ei juhtuks. Tänu liiklusõnnetuste uurimiskomisjonile teame näiteks, et eelmisel aastal oli vähemalt kolme hukkunu taga sõidukijuhi eelnevalt diagnoositud terviserike ning kolme hukkunuga liiklusõnnetust võib käsitleda suitsiidina,“ selgitab Ernits.

 

 

allikas:mnt.ee

Viimati lisatud

Politseinikud ei märganud tee ületamist ootavat last

Kui enamasti näitavad videod, kus tavaliikleja politseinike silme ees liikluseeskirjade vastu eksib, siis sellel korral...

Kas sõit rohelises laines Vabaduse puiesteel on võimalik

Kindel võib olla, et muutujaid on selles laines piisavalt palju ja videolt nähtav kulgemine on...

Esmaspäevast tulevad Väo liiklussõlmes olulised liikluskorralduse muudatused

Esmaspäeval, 28. septembril 2020 muutub liikluskorraldus oluliselt Tallinna–Narva maanteel Väo liiklussõlmes, kus linnast väljuv suund...

Poiss hukkus veoki rataste all

Autode vahet üle tee sprintinud esimese klassi poiss jooksis otse veoki rataste alla. Juhtus Venemaal ...

Politsei silme ees vales kohas vasakule

Kui ikka pöörata vaja, siis ei sega seda ka mõne meetri kaugusel seisev politseiauto. Politseiauto...

Haagiste kasutamise meelespea

Liiklusjärelevalvekeskus selgitab, kuidas on turvaline ja õige järelhaagist kasutada.Haagiste kohta liigub üksjagu “külalegende”. Arvatakse, et...

Pilk Politseikroonika arhiivi

Liikluskaamera

Pidurid kaotanud mersu paiskus trammiteele külili

Üks video aastast 2003.Liiklusõnnetus leidis aset Tallinnas Kopli tänaval, kuhu kõrvalteelt kihutas suurel kiirusel väikebuss. Õnnetuskohale saabunud politseinikud tegid kindlaks, et väikebussijuht õnnetuse hetkel...
Liikluskaamera

Audi paiskus peale liiklusõnnetust järsakust alla

Laagna teel Härma silla juures põrkasid omavahel kokku Mitsubishi ja Audi. Üks autodest paiskus peale liiklusõnnetust Laagna tee järsakust alla. Et selles olnud inimestele...
Liiklusõnnetus toimusTallinn-Tartu maanteel 2002

Traagiline liiklusõnnetus Tallinn-Tartu maanteel

Traagiline liiklusõnnetus toimus Tallinn-Tartu maantee 27. kilomeetril, kus eessõitvale ja vasakpöördeks pidurdanud veomasinale sõitis tagant otsa sõiduauto Mazda.Sõiduautole sõitis omakorda otsa selle taga liikunud...

Opeli salong värvus peale laupkokkupõrget punaseks

See liiklusõnnetus toimus kõige tihedamas liikluskeerises otse Kadrioru keskuse ees. Siin sattusid vastakuti Opel Astra ning Mercedes-Benz.Et tegu oli laupkokkupõrkega, said mõlemad autod sel...

Sajandivahetuse autovaraste tööriistad

Üks video eelmise sajandi lõpust. Kinni peetud autovarastelt saadi kätte mitmeid esemeid, mis võõra auto omastamise tunduvalt lihtsamaks tegid. Kindlasti oli kasutusel ka juba...

82-aastane vanahärra keeras auto katusele

Liiklusõnnetus toimus Tallinnas Harku järve ääres, kus oma Toyota Corollaga sõitis teelt välja 1919. aastal sündinud meeskodanik.Härra Oliver tulnud veteranide kokkutulekult, kus sõjamehed lahingulugude...

Haagiste kasutamise meelespea

Liiklusjärelevalvekeskus selgitab, kuidas on turvaline ja õige järelhaagist kasutada.Haagiste kohta liigub üksjagu “külalegende”. Arvatakse, et kui BE...

Nooruki teekonna lõpetas üksik puu

Üleeile õhtupoole kella nelja ajal juhtus liiklusõnnetus Tartumaal Tartu vallas Sinikülas, kus 14-aastase poisi juhitud ilma kehtiva...

14-aastase autojuhi kõrval sai vigastada 13-aastane kaasreisija

Eile õhtupoole kella nelja ajal juhtus liiklusõnnetus Tartumaal Tartu vallas Sinikülas, kus 14-aastase poisi juhitud ilma kehtiva...

Politsei püüdis roolimobiilikuid

Kõrvalised tegevused autoroolis on tõsine probleem, mis nõuavad igal aastal mitmeid inimelusid.Kas ka Sina oled roolimobiilik? 🚗📱Tänasel...

Sõiduk saadeti lähimasse ülevaatuspunkti kontrolli

Eelmisel nädalal peatas Liiklusjärelevalvekeskuse patrull kontrollimiseks sõiduki ja selgus, et sõidukil oli läbimata tehnonõuetele vastavuse kontroll. Juhi...