Liiklusohutuse paranemisest veel rääkida ei saa

2017. aastal toimus 1406 inimkannatanuga liiklusõnnetust, milles sai viga 1725 ja hukkus 48 inimest. Liiklusõnnetuste ning neis viga saanud inimeste arv ei ole märgatavalt vähenenud. Võrreldes 2016. aastaga hukkus 23 liiklejat vähem kui 2017. aastal.

„Hukkunute arvu vähenemine üksi ei näita süsteemset liiklusohutuse paranemist. Liiklusõnnetuste ja neis vigastatute arv ei ole märgatavalt muutunud ning inimeste liikluskäitumine, sõidukipargi vanus ega muud liiklusõnnetuse toimumist või tagajärgi mõjutavad tegurid paranenud. Kahjuks pean võimalikuks, et järgnevatel aastatel tõuseb hukkunute arv taas varasemale tasemele ehk 70 lähedale,“ ütleb Maanteeameti liiklusohutuse osakonna juhataja Erik Ernits.

Ernits usub siiski varasemasse hukkunute arvu languse püsivasse iseloomu: „Positiivsena võib välja tuua, et kui aastal 2015 langes hukkunute arv 78 hukkunu juurest 70 lähedale, siis juba kolmandat aastat järjest algselt kardetud tagasilangust toimunud ei ole.“

PPA juhtivkorrakaitseametniku Sirle Loigo sõnul võib möödunud aastaga suures pildis rahule jääda. „Keegi ei ole õnnelik, et 48 inimese elu katkes ja sajad said vigastada, kuid eelmine aasta oli liikluses siiski meie turvalisim. Nüüd on kõikide ametkondade ja inimeste teha, et me seda arvu enam ei ületaks, vaid iga aasta järjepidevalt kärbime,“ ütles Loigo.

Loigo lisas, et kõige suuremat mõju liiklusele avaldab keskkond. „Olgu selleks tehiskeskkond nagu taristu, ilm, teised liiklejad või politseinikud, kuid keskkonnal on suurim roll. Peame jõudma nii kaugele, et meie keskkond oleks selline, kus mitte ilm, vaid just taristu ja järelevalve muudavad liikluspilti aina turvalisemaks.“

Liiklusohutust analüüsides ei piisa ainult statistilistest andmetest. Seetõttu uurib alates 2017. aastast liiklusõnnetuste põhjuste väljaselgitamise ekspertkomisjon kõiki Eestis toimunud liiklusõnnetusi, milles keegi hukkus või kus sai vigastada viis või enam inimest. Komisjoni eesmärk on välja selgitada ja üldistada asjaolusid, mis mõjutasid liiklusõnnetuste toimumist ja inimeste vigastada saamist. 2017. aastal uuris liiklusõnnetuste uurimiskomisjon 50 liiklusõnnetust.

„Varasemalt suutsime liiklusõnnetuste andmete pinnalt vastata ainult küsimusele, mis juhtus. Tänu liiklusõnnetuste uurimiskomisjoni tööle saame vastuse ka küsimusele, miks juhtus ja sealt edasi, mida teha, et enam ei juhtuks. Tänu liiklusõnnetuste uurimiskomisjonile teame näiteks, et eelmisel aastal oli vähemalt kolme hukkunu taga sõidukijuhi eelnevalt diagnoositud terviserike ning kolme hukkunuga liiklusõnnetust võib käsitleda suitsiidina,“ selgitab Ernits.

 

 

allikas:mnt.ee

Viimati lisatud

Kohtla-Järvel juhtunud liiklusõnnetuses hukkus 66-aastane mees

Kohtla-Järvel põrkasid täna hommikul kokku kaks sõiduautot. Avarii oli sedavõrd raske, et üks autojuhtidest hukkus...

Tartu maakonna koolibusside kontroll leidis hulga puudusi

Möödunud nädalal kontrollisid Transpordiamet ja Politsei- ja Piirivalveamet koostöös Tartu maakonna koolibusse. Kontrollidel keskendus Transpordiamet...
Are viadukt

Uus Are liiklussõlm läheb maksma 69 miljonit

Tänavu suvel kuulutas Transpordiamet välja Tallinna–Pärnu–Ikla km 108,5–120,3 Are-Nurme 12-kilomeetrise teelõigu ehituse riigihanke, millele esitati...

Tänavu on Eestis kokku registreeritud ligi 24 000 liiklusõnnetust

Sagedasemad liiklusõnnetused Eestis on plekimõlkimised parklates, tagant otsasõit ja kokkupõrked ristmikel. Salva Kindlustus analüüsis Eesti Liikluskindlustuse...
automaks

Mootorsõidukimaksust

1. jaanuaril 2025 hakkab Eestis kehtima mootorsõidukimaksu seadus. Transpordiamet ning Maksu- ja Tolliamet kutsuvad inimesi...

Pilk Politseikroonika arhiivi

Proua põrutas Saabiga kohvikusse

Oli sajandi algus, kui üks välismaa proua ajas segamini piduri- ja gaasipedaali. Keegi õnneks viga ei saanud.

Streetrace Rocca al Mare kaubanduskeskuse parklas

Olid ajad, kui politsei oli püsti hädas noortega, kes kaubanduskeskuste parklates enda ja vanemate sõiduvahendeid proovile panid. Mõni aasta tagasi, täpsemat 2002 aasta veebruaris...

Korra üle õla vaadanud juht põrutas vastu posti

Tallinnas Pirita teel sõitis vastu laternaposti punane Volkswagen Golf. Kui liikluspolitsei avariigrupp kohale jõudis, ei olnud neil esialgset pilti vaadates võimalik arugi saada, mis seal...
Liikluskaamera

Pidurid kaotanud mersu paiskus trammiteele külili

Üks video aastast 2003. Liiklusõnnetus leidis aset Tallinnas Kopli tänaval, kuhu kõrvalteelt kihutas suurel kiirusel väikebuss. Õnnetuskohale saabunud politseinikud tegid kindlaks, et väikebussijuht õnnetuse hetkel...
Liikluskaamera

Audi paiskus peale liiklusõnnetust järsakust alla

Laagna teel Härma silla juures põrkasid omavahel kokku Mitsubishi ja Audi. Üks autodest paiskus peale liiklusõnnetust Laagna tee järsakust alla. Et selles olnud inimestele...
Liiklusõnnetus toimusTallinn-Tartu maanteel 2002

Traagiline liiklusõnnetus Tallinn-Tartu maanteel

Traagiline liiklusõnnetus toimus Tallinn-Tartu maantee 27. kilomeetril, kus eessõitvale ja vasakpöördeks pidurdanud veomasinale sõitis tagant otsa sõiduauto Mazda. Sõiduautole sõitis omakorda otsa selle taga liikunud...

Kohtla-Järvel juhtunud liiklusõnnetuses hukkus 66-aastane mees

Kohtla-Järvel põrkasid täna hommikul kokku kaks sõiduautot. Avarii oli sedavõrd raske, et üks autojuhtidest hukkus sündmuspaigal. 14. detsembril...

Lihtne ja mugav mootorsõidukimaksu kalkulaator

Mootorsõidukimaksu kalkulaator
Maksuamet on teinud lihtsa ja mugava rakenduse mootorsõidukimaksu arvutamiseks. Mootorsõidukimaksu kalkulaatoriga saad auto registreerimistasu ja aastamaksu arvutada nii...

Tartu maakonna koolibusside kontroll leidis hulga puudusi

Möödunud nädalal kontrollisid Transpordiamet ja Politsei- ja Piirivalveamet koostöös Tartu maakonna koolibusse. Kontrollidel keskendus Transpordiamet nõuetekohasele dokumentatsioonile...

Uus Are liiklussõlm läheb maksma 69 miljonit

Are viadukt
Tänavu suvel kuulutas Transpordiamet välja Tallinna–Pärnu–Ikla km 108,5–120,3 Are-Nurme 12-kilomeetrise teelõigu ehituse riigihanke, millele esitati kokku viis...